Πορεία
διδασκαλίας
Στην Β’ τάξη ακολουθείται η εξής πορεία διδασκαλίας
Α) Γίνεται ανάλυση
από τον καθηγητή/ τρια του τρόπου οργάνωσης της βιομηχανικής παραγωγικής
μονάδας. Δίνεται παράδειγμα οργανογράμματος, αναλύονται τα τμήματα
από τα οποία αποτελείται και οι αρμοδιότητες κάθε τμήματος. Επισημαίνεται
η σημασία της αρμονικής ομαδικής εργασίας προκειμένου να υπάρξει
παραγωγικό αποτέλεσμα. (διάρκεια 5 ώρες).
Β) Συγκροτούνται
ομάδες εργασίας από τους μαθητές/ τριες, συλλέγονται πληροφορίες
που παρουσιάζονται στην τάξη και επιλέγεται η μονάδα παραγωγής που
θα μελετηθεί ( διάρκεια 1 ώρα).
Γ) Παιχνίδι ρόλων
από κάθε μαθητή/ τρια της ομάδας που επιλέγει να παίξει το ρόλο
ενός στελέχους της παραγωγικής μονάδας (Γενικός Διευθυντής/ ντρια,
Διευθυντής / ντρια Προσωπικού, Διευθυντής/ ντρια Εκπαίδευσης, Διευθυντής/
ντρια Παραγωγής, Διευθυντής/ ντρια Σχεδιασμού προϊόντων, Διευθυντής/
ντρια Ποιοτικού ελέγχου, Διευθυντής/ ντρια Έρευνας, Διευθυντής/
ντρια Οικονομικών, Διευθυντής/ ντρια Προμηθειών, Διευθυντής/ ντρια
Ασφάλειας, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων, Διευθυντής Μάρκετινγκ (διάρκεια
2 ώρες).
Δ) Συλλογή πληροφοριών
για τη συγγραφή γραπτής εργασίας από τους μαθητές / τριες ανάλογα
με το ρόλο που έχουν επιλέξει. Οι γραπτές εργασίες πρέπει να αποτελούν
ένα ενιαίο αρμονικό σύνολο. (διάρκεια 6 ώρες).
Ε) Προγραμματίζονται
επισκέψεις σε μονάδες παραγωγής σχετικών προϊόντων, στην περιοχή.
Ζ) Σύνταξη του κατασκευαστικού
σχεδίου και επιλογή υλικών και εργαλείων για την κατασκευή μικρογραφίας
της βιομηχανίας από την ομάδα των μαθητών/ τριών (διάρκεια 2 ώρες).
Η) Κατασκευή ομοιώματος
από την ομάδα ( διάρκεια 10 ώρες).
Θ) Παρουσίαση γραπτών
εργασιών σε σεμινάρια στην τάξη ( διάρκεια 4 ώρες).
Ι) Διοργάνωση έκθεσης
από τους μαθητές / τριες για παρουσίαση των γραπτών εργασιών και
των κατασκευών στη σχολική κοινότητα (διάρκεια 1 ώρα).
Κ) Αξιολόγηση των
μαθητών/ τριών με κριτήριο την απόδοσή τους σε κάθε δραστηριότητα
στη τάξη ( γραπτή εργασία, κατασκευή, παρουσίαση στο σεμινάριο,
αξιοποίηση των πηγών πληροφόρησης, αξιολόγηση της εργασίας του/
της από στους συμμαθητές / τριες του/ της). |